La digitalització del fons fotogràfic de Toni Catany avança

La Conselleria de Cultura culmina la digitalització de la primera meitat del fons fotogràfic de Toni Catany

Són 45.000 fotografies d’un total de 90.000 del fons analògic de Catany

La Conselleria de Cultura, Participació i Esports ja disposa de 45.000 imatges digitalitzades del total de 90.000 negatius del fons fotogràfic analògic de l’arxiu de Toni Catany. El Govern ha rebut el lliurament de la primera meitat del fons fotogràfic digitalitzat de Toni Catany i del també fotògraf llucmajorer Tomàs Monserrat. D’aquesta manera, queda executada la meitat del contracte entre la Conselleria de Cultura i la Fundació Toni Catany per digitalitzar-ne els seus arxius. Aquest conveni permet, d’una banda, preservar el fons, atès que un cop digitalitzat es redueix considerablement la seva manipulació, i d’altra banda, en facilita la difusió. La digitalització del fons serveix com a font de descoberta del procés creatiu de Toni Catany.

El passat dia 14 d’agost del 2018, la consellera de Cultura, Participació i Esports, Fanny Tur, i el president de la Fundació Toni Catany, Miquel Bezares, varen signar un Conveni de col·laboració per a la digitalització de l’arxiu fotogràfic de Toni Catany, que es va licitar a través d’un concurs públic adjudicat a una empresa de Madrid.

Les tasques de digitalització es fan a la casa del fotògraf, que és la seu de la Fundació Toni Catany a Barcelona, atès que utilitza la seva seu i els seus mitjans.